Sabtu, 7 Mei 2011

::: Senarai Pangkat-Pangkat Dalam PDRM :::

Assalamualaikum & salam hormat

mintak maaf sangat pada yang menanti-nanti aku untuk update blog...ad ke???hahahha..orait, x penting lah ada ke x ad..so kali nie aku nak share pulak pasal pangkat-pangkat PDRM ataupun POLIS...^_^

rasanya ada antara korang yang mungkin tau pasal pangkat-pangkat nie..so aku juz share kan gambor je lah yer...ahakz...

klik gambar untuk lebih jelas...

so dah tau kan sekarang...pasni sape-sape abg polis ke kakak polis yang korang jumpa boleh lah panggil pangkat dorg..ahhaa...

nie ada sikit info yang berkaitan:

Hanya Pegawai PDRM berpangkat Insp ke atas yang boleh melakukan pengeledahan tanpa waran di mana-mana premis yang disyaki menjalan kegiatan jenayah. Anggota di bawah pangkat Insp tidak boleh melakukan pengeledahan tanpa waran di premis.

Penting untuk kita meminta anggota yang berpakaian preman menunjukkan kad kuasa mereka sebelum kita memberi sebarang kerjasama untuk mengelakan kita daripada tertipu dengan penjenayah yang menyamar jadi polis.

Kad kuasa polis ada 4 warna;
1. Biru : untuk mereka yang berpangkat Insp dan ke atas
2. Kuning : untuk mereka yang berpangkat bawah daripada Insp (Sub-Insp ke bawah)
3. Putih : untuk polis simpanan (minta bantuan sama ada betul @ salah jawapan saya yang ini)
4. merah x silap aku..ahahhaha

p/s: bila lah nk jumpa bidadari aku nie..hahahha

33 ulasan:

'yAnA' Cute berkata...

i like this entey..
actually,da tau pn jenis pgkat..hehe..
tapi dpt in4 bru ag kat sni berkaitn dgn kad polis,,suke jd polis... ^^

saya bukan tomato berkata...

abah ku polis ! kehkehkeh :P

Along Tapa berkata...

owh...teringat masa zaman aku kecik2 dulu...polis kije dia asyik nak tangkap pencurik jek...siap boleh main tweet tweet...hahaha...

polis sentri, want to jaga...polis mati pencurik jaga...

sangat memori...oi..bukak ym..aku nak bagi ko modal lain nak update ni..

Gorengbaek - Kata pasangan/berganda dalam loghat Johor

Hangit Habis dah - Kenapa benda ni selalu ada dalam kenderaan awam ha??

Kerat Senget - My Own Path

iwan_dextrous berkata...

:::yana cute:::

same lah.hahiihihihih

iwan_dextrous berkata...

:::saya bukan tomato:::

oyeke..hihihihi

iwan_dextrous berkata...

:::along tapa::::

jumjumatun ko ler..hahhaa

Bella Bell berkata...

wahhhh..rajin tol dia share ea..awak ada cita2 nak jadi polis ea?hehehe~~

hans berkata...

wahhhhhhhh
thanks
baru tau sikit2 pasal paku yg atas baju diorang tu

Anati Soki berkata...

hahahaha.. actually ant dulu PKBM tau.. de je org bg pangkat2 nih.. tp seyes tak fhm.. org bg pngkat anat amek je.. say thank you,, org tak bg.. takpa la.. tak eksah pun.. wakakakka.. sbb anat tak fhm konsep pangkat2 ni.. tambh plak masku pkbm je kan.. bukan dpt gaji pun.. waakakakaka.. lain la kalau anat ekja askar ke..
eh jap2.. iwan..
ko angan2 nk ada awek askar ke? hehehehe

Afzainizam berkata...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


uihhhhh dulu mmg berangan nak jadi Polis tapi mak ayah aku tak bagi kerja tu... kata mak ayah kalau ade pangkat orang sanjung nanti kalau dah pencen tak adenyer orang pandang... tapi sekarang semua polis dah mula berintegriti...

iwan_dextrous berkata...

:::bella bell:::

hihih..x ad nyer..x minat pun..

iwan_dextrous berkata...

:::hans:::

aku pun bru tau benda yg aku x brape tau..hahaha

iwan_dextrous berkata...

:::anati soki:::

awek ap pun x kesah..hihihhi

iwan_dextrous berkata...

:::afzainizam:::

betul tu bro..yg penting keamanan negara dijaga.hihii

najihah sahami berkata...

hahaha..nanti bidadari wan turun pegang pistol..:)

JIJI YU berkata...

ni baru aku tau pangkat abi aku..ohohoh..

iwan_dextrous berkata...

:::najihah sahami:::

ap seyh.hahhaa

iwan_dextrous berkata...

:::jiji yu:::

pangkat ap.hihihi

dhilla nazli berkata...

dari dlu lgi dla na tw.. ahahha
ade un org gtw =P

iwan_dextrous berkata...

:::dhilla nazli:::

hihihi..welcome2...

sissyira berkata...

salam..

hehe...x minat la kat abang polis...hihi

iwan_dextrous berkata...

:::sissyira::

hbis minat kt ap?hihii

jaa64 berkata...

wahh..mnceri bidadari..hehe :)

iwan_dextrous berkata...

:::jaa64:::

ahhahaa...ntah ler

Woofer Storm berkata...

tak suka polis yang main rasuah...adehhhh

*bidadari?ada taman gak ke bro??

iwan_dextrous berkata...

:::woofer storm:::

mesti r ad..ahhaha

Ain Zulaikha berkata...

saya inspektor Ain Zulaikha, jangan bergerak, !! hehehe

iwan_dextrous berkata...

:::ain zulaikha::

x takut pun.hahaha

Solihin Zubir berkata...

ok.. makaseh..
sbb slama ni pon aku tertanya2 jugak apa pngkat tertinggi dlm polis.. heheh..
mintak share gambaq tu dlm fb eh..

iwan_dextrous berkata...

:::solihin zubir:::

x ad hal ler...

ShafiqIzwan berkata...

ko pangkat apa pulak wan? hahaha.

iwan_dextrous berkata...

:::shafiq izwan:::

aku jgn ditanya pangkat ap.hahaha

Afzainizam berkata...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
diy bumbung kereta karat

uihhhhhh kadang bila tengok orang berpangkat2 ni... naik gerun gak... padahal pangkat tu bukan apa pun.... yang penting biarlah berjasa untuk bangsa Agama dan negara walaupun berpangkat prebet itu lagi besar pengorbanan yang dilakukan...