Isnin, 10 Januari 2011

:::Biar Kurang Pandai, Jangan Kurang Ajar:::

asalamualaikum & salam hormat semua...^_^

korg setiap kali masuk blog ak mesti ad perasan header ak ad tulis ap kn (kalau lah korg perasan kan..haha)

"BIAR KURANG PANDAI, JANGAN KURANG AJAR"

nmpk mcm menarik kn..hahaha..actually ayat nie 1st time ak dgr dri mulut ckgu ak mse ak umor brape ek( x bpe igt)..so dy pesan kt kte org anak2 murid kesayangan dy terutama sekali ak ^_^, dlm hidup nie biar lah kte nie bodoh erti kata lain kurang pandai asalkan kte hormat or x kurang ajar dgn org...

orang2 dlu2 ad ckp adab n etika itu lah yg menjadi bahan utk menilai sama ad kte nie org yg berbudi ataupun tidak..ak pegang kate2 nie smpi skrg...biar lah kte nie blajar x tinggi, x dpt straight 21A, x dpt nek ke bulan, x dpt beli umah sebesar istana, x mampu pakai kereta sebesar kereta tank..asalkan kte x kurang ajar dgr org len...

tpi malangnya ak tgok bdk2 zaman skrg dh ilang bnd2 nie...bkn nye diaorang nie bodoh2, padahal pandai2..tp golongan nie lah yg paling kuat menentang sebab diorang rase dorg hebat, gah, padahal bodoh sombong...ap slhnya bila kte dh ad ilmu yg lebey dari org len kte cbe bertolak ansur, merendah diri, jaga tatasusila supaya org nmpk ketokohan dlm diri kte..

mmg lah dunia skrg org pndg yg pandai2, yg hebat2...yg bodoh n yg lemah korg pijak2, korg hina2..walhal mereka yg dihina nie lah yg lebih mulia dri org yg menghina...

wah...x sngke ak dh boleh berkata sedemikian rupa..hahahahah

ap pun ak nk ucap terima kasih kat Cikgu Husliza bte husin sbb kate2 dy nie lah buat ak terpikir sejenak...hahaha...better stupid than rude..hihi...ak lagi rela mengaku bodoh dri jadi org yg bodoh kerana kelakuan bodoh mereka sendiri...

wassalam...

18 ulasan:

Woofer Storm berkata...

cntik header tu bro,ajar la buat cmna hehee..
nice ayat tu.heeee mat mlm^^

iwan_dextrous berkata...

:::woofer storm:::

nie menganjing ke ap..hahahaah

Along Tapa berkata...

yup..takleh kuang ajor..tapi kalo orang kuang ajor, kita kuang ajor balik, tau lak dia nak butthurt...buat muka taik..tak cakap sebulan...betul tak??

jadik sporting pun salah..jadik jenis abang2 pun salah..abis nak jadik stail apa aku ni??stail adik2??mana sesuai bai~ kan??

Gorengbaek - Perkara yang typical dalam drama melayu

Hangit habis dah - Kata adik beradik...cenggini ke??

Mohd Shafiq Izwan B Abdullah berkata...

tapi kalau x masuk2 diajar jugak macammane tuh? haha.

iwan_dextrous berkata...

:::along tapa:::

better pakai santau..hahahha

ko jdi r dri ko uw org tua.hahaha

iwan_dextrous berkata...

:::shafiq:::

kte santau dy.hahhaha

Isteri Yang Comel berkata...

makin pandai diorang makin luper adat kesopanan.. sebab sekang banyak sangat pengaruh Internet...

Ati Masrif berkata...

pepatah yang harus di warisi
ke generasi baru...

eh ..pepatah ke tu?

iwan_dextrous berkata...

:::isteri yg comel:::

internet gak slh kn..hihih

iwan_dextrous berkata...

:::ati masrif:::

x tau r kak..nie mungkin pepatah karamsingh walia..hahaha

nur berkata...

iwan..
sepatutnya makin berisi makin tunduk..
tapi kadang2 sebaliknya..
ALL IN ONE

iwan_dextrous berkata...

:::nur:::

hihi..btul3.

aqish basir berkata...

yah sokong
agak2 mmg patut pepatah cm ni wujud!

De Mois berkata...

Pandai bermadah dah ye kau ni. Sangat berat page kau ni. Mungkin sebab gambar ajl 2. Neway, kalau boleh biar pandai & sopan la. Dua2 msti ada..
Cuba ini pula :
Babak standard dalam drama

iwan_dextrous berkata...

:::aqish basir:::

hihih..mmg patut pun

iwan_dextrous berkata...

::de mois:: mmg pun..tp memandangkan pc ak up to date so x ad problem..hiiihihiih

one2paii berkata...

kater2 yang memberangsangkan gua,so kesimpulannya biau x pandai..
macam gua..kurang bijak tp pandai..haha..sekian dari gua

iwan_dextrous berkata...

:::one2paii:::

ap mksudnya tu,,hahaha