Selasa, 11 Januari 2011

:::Khasiat Daun Lemuni:::




apa khabar semua..hihih

Daun Lemuni..korg pernah dgr x...rasanya familiar daun lemuni nie..tpi ak juz saje nk share ap yg bagus sgt daun lemuni nie...

tadi sambil2 on9 tgok2 cte Hani kt TV3..so dy ad ckp pasal migrain lah,barah otak lah kn...actually daun lemuni nie jgk adalah salah satu ubat tradisional yg boleh digunakan utk menghilangkan sakit kepala...

daunnya senang sebenarnya nak dpt...dalam satu tangkai tu dy mcm ad rupa 3 daun..

cara nak guna dy ad mcm cara...boleh minum air rebus dy atau juz letak kt kepala pun leh gak..hahahaha...

daun nie jgk ad byk kegunaan sebenarnya...utk org bersalin, luka, cirit birit dan ad org ckp utk sakit payudara pun bley..hihi...

so law rase2 nk cbe g r cri kt mane2 yg ad daun lemuni nie...gud luck...hihih


16 ulasan:

Along Tapa berkata...

ni jam dah takde pokok bai...mana nak korek daun lemuni..nak2 kalo kita kat melaka...

petua lama memang sangat handy...ek??

Gorengbaek - Perkara yang typical dalam drama melayu

Hangit habis dah - Kata adik beradik...cenggini ke??

Kerat Senget - Permulaan cerita

hans berkata...

xpenah dengar plak daun nih
baru 1st time dengar

P/S : Mak Nih Bisinglah!!!! Cuba Mak Diam Sikittt!

iwan_dextrous berkata...

:::along tapa:::

kt peringgit ad..ak prnh nmpk..

iwan_dextrous berkata...

:::hans:::

sah ko org bndr..hihiih

Woofer Storm berkata...

tak pena dgr la,tapi kaloo ada banyk khsiat tak slh cri bnda ni..heheee kat mana ada ni bro??

iwan_dextrous berkata...

:::woofer storm:::

nak cri mane uw ak x tau r...tpi kampung ak bersepah..haha

dayah SnoW Heuka berkata...

lorr ta da tv la kat asrama niyh huhu
tunjuk la daun dia skali hehehe

New Entry "im ugly n im proud. enough!! "

asybedazzle berkata...

hahh, belakang rmh aku ada pokok ni. hehe. buat nasi ulam je selalu

iwan_dextrous berkata...

:::dayah snow heuka:::

malas r nk cari..ahhahaa

iwan_dextrous berkata...

:::asybedazzle:::

bnd nie mmg bersepah..org je kdg2 x prasan

Amy Syaquena berkata...

info yang bagus nie thanks ye

iwan_dextrous berkata...

:::amy syaquena:::

nak tau lebih lanjut leh search kt google..mst ad pnye..hihihi

♥ Princess ♥ berkata...

mn gambarnya? hehehe

iwan_dextrous berkata...

:::princess:::

search kt google.hihih...jap g iwan edit blek..

Miss Yaty berkata...

pernah tengok dah daun pokok ni...hihi...memang banyak khasiatnye... :)

iwan_dextrous berkata...

:::miss yaty:::

btul tu...byk kegunaan