Isnin, 28 Februari 2011

::: Bisnes?? boleh ke?? :::

Asalamualaikum & salam hormat

agak terkejut aku kali nie bila member aku datang rumah aku tadi dan ajak aku untuk join buat tubuhkan syarikat untuk buat bisnes...dia kata dia ada orang yang boleh tolong dari a sampai z...wow, bunyi memang gempaq...

bisnes apa tu x boleh lah nak ceritakan..bukan mlm k..hihih..tapi sebenarnya aku nie bukan x berminat, cuma aku rasa dengan ilmu yang ada di dada nie x cukup lagi untuk kembangkan bisnes sedia ada..hahaha..

memang nampak macam senang, tapi banyak persediaan yang aku kena buat..betul tak??..dengan risiko lagi..arghh...belum sampai masanya lagi...huhuhuhu

yang tak boleh tahan member aku nie pikir jauh sangat..aku nie budak sains komputer, memang lah x reti..lain lah macam dia budak bisnes.hihihihi

kalau duit banyak pun tapi tak ingat tuhan pun x guna...betul tak?

21 ulasan:

cik pulau berkata...

wahh.. bukak bisnes...
tapi cik pulau pun x minat dgn bisnes..
tak tau nape.. takde jiwa bisnes.. hehe.. ^^,

iwan_dextrous berkata...

:::cik pulau:::

hihiii..bila dh mula tu nnt mesti rase seronok..hihihi

garfield88_aini berkata...

aini pun xpandai bab2 bisnes nie... betul tu, duit banyak pun boleh wt orang lupa diri, family @pun tuhan...

iwan_dextrous berkata...

:::cik garfield aini:::

tu r..takut sgt jdi mcm tu.

echah mashuri berkata...

erm.kalau ak pun mcm xbersedia nk bukak2 bisnes.maklumlah bukan otak ligat cari peluang.ehhehe.tp bagus gak sbnrnya leh ade side income:p

Along Tapa berkata...

aku memang setuju kalo ko buat bisnes bai..mula la otak aku kuning nak mengepow ko sepam dua...

tapi kalo ko ajak aku join sekali, terpaksa la aku tak pow ko...hahaha...


Gorengbaek - Kenapa Along Tapa sorokkan identiti....

Hangit Habis dah - Sikit-sikit complain...jalan keluor mana???

Kerat Senget - Syuqimori says

A.s.t.i.n.a berkata...

Bukan senang nak senang.. bukan susah nak susah..

bunga berkata...

xsedia g..

suri solehah berkata...

salam..bisnes ye,,kadang takut dgn dunia bisnes ni..tgk pengalaman abang..jatuh bagun sebelum sukses itu biasa saja...

iwan_dextrous berkata...

:::echah mahsuri:::

side income mmg bgus..tpi risiko tu yg risaw..jihihihi


:::along tapa:::

sudah r ko..hari2 nk paw duit aku susah r..



:::astina:::

hihi..betul tu..yg sng pun kdg2 leh jdi susah...


::bunga::

hihihi..ntah r...



:::suri solehah:::

tu r kn..tapi lg ske mcm tu.hahaha

sissyira berkata...

salam


buat apa yang rasakan betul ketika ini, jika rasa belum bersedia, jangan teruskan, kerana dunia bisnes bukan boleh main cakap dan nak buat sahaja, kerana risiko yang ada didepannya terlalu banyak.


pengalaman sendiri, ketika bisnes rakan bukan lagi kawan, maka berhati-hatilah, masa ini baru kita sedar, siapa yang diguna dan siapa yang dipergunakan.

iwan_dextrous berkata...

:::sissyira:::

tq 4 da advice sis..

lg pun mmg pikir2 lg nie...study pun x hbis lg nie

Eda berkata...

nak bukak bisnes kena ada minat yang mendalam..jgn sbb nak ikut org..kang tak pasal2 baru sekerat jalan dah mula mengeluh..besar cabarannya..=)

iwan_dextrous berkata...

:::eda:::

hihi..betul tu...tq sis

Yann Mazian berkata...

yann ada hati nak buat bisnes jugak. tapi tak tau pulak nak buat bisnes apa. huhu

iwan_dextrous berkata...

:::yann mazian:::

bisnes tu ad mcm2..tinggal kita pilih je..hiihii

Botak berkata...

duit dah banyak nanti., jgn lupe sedekah kat aku sikit.,
hahahahaha... XD

iwan_dextrous berkata...

:::botak:::

hahhaa..insyaallah..mudah-mudahan

Woofer Storm berkata...

rasanya lagi kaya,lagi banyak masalh..hahaaa

iwan_dextrous berkata...

:::woofer storm:::

tu r psl kn

Tanpa Nama berkata...

These are truly enormouѕ ideаs in about
blogging. Yοu have toucheԁ sοme pleasant points here.
Any way kеep up wrinting.

my web blog ... payday loans